Eastbourne to Avebury - Reisverslag uit Avebury, Verenigd Koninkrijk van Ruud Langenberg - WaarBenJij.nu Eastbourne to Avebury - Reisverslag uit Avebury, Verenigd Koninkrijk van Ruud Langenberg - WaarBenJij.nu

Eastbourne to Avebury

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Ruud

09 Oktober 2016 | Verenigd Koninkrijk, Avebury

Vanochtend, met een heerlijk zonnetje, de zondag begonnen aan de kust. Na ontbijtje en kopje koffie, zoals gepland, richting seven sisters. Met een mooie rit, o.a. door Easbourne via de kust richting Brighton, arriveerden we bij Birreling Gap. Hier hele mooie plaatjes geschoten van een deel van de seven sisters: Haven Brow, Short Brow, Rough Brow, Brass Point, Flat Hill, Bailey’s Hill en Went Hill: de beroemde witte krijtrotsen (witter dan die in Dover). Ik durfde zelfs over de rand te kijken (wel liggend op mijn buik uiteraard)! Wat een geweldig natuurwonder! Na een korte wandeling naar de top en vervolgens beneden op het strand, op naar Avebury. Dit is een plaatsje in het graafschap Wiltshire, bekend door de reusachtige cirkel van megalieten, welke deel zijn van de werelderfgoedinschrijving “Stonehenge, Avebury en bijbehorende plaatsen. In tegenstelling tot Stonehenge staan deze megalieten in en rond een deel van het dorp Avebury en niet alleen in een grote cirkel, maar ook nog her en der verspreid in en om het dorp. Werkelijk een heel pittoresk plaatsje met verder een schitterende manor, een mooi kerkje met kerkhof en echt huizen zoals je die in dit deel van Engeland verwacht.
Na hier ook lekker rondgewandeld te hebben, nog steeds met een lekker zonnetje (alleen onderweg 1x een buitje) zochten we onze volgende slaapplek weer op en vonden die vlak buiten Avebury. Vanavond maar even bespreken wat de plannen voor morgen zijn. Nu eerst nog een drankje op een geslaagde 2e dag!

• 10 Oktober 2016 - 05:35

Henk De Valk:

Niet alleen interessant om te lezen maar je leert ook nog wat van de omgeving en de geschiedenis van Great Brittannië. Prachtige foto's trouwens van de 7 zusters. Geniet nog verder van deze rondreis en ik ben benieuwd naar het volgende verslag. Grtz Henk en Coco.

• 10 Oktober 2016 - 06:10

Wim En Tineke :

Mooie foto zoals jij daar ligt :-)
    Je beschrijving treft de nagel op de kop. Geniet ervan. Groetjes

• 10 Oktober 2016 - 09:19

Herman En Marianne:

Wat een mooie foto's weer van 'n prachtige omgeving! Groetjes.