Rondje Noord Skye. - Reisverslag uit Skye, Verenigd Koninkrijk van Ruud Langenberg - WaarBenJij.nu Rondje Noord Skye. - Reisverslag uit Skye, Verenigd Koninkrijk van Ruud Langenberg - WaarBenJij.nu

Rondje Noord Skye.

Door: Ruud & Els

Blijf op de hoogte en volg Ruud

18 Oktober 2016 | Verenigd Koninkrijk, Skye

Vandaag wakker geworden na een nachtelijke storm met harde windstoten en plensbuien aan de baai bij Dunvegan.
Het schommelen van de camper in de wind was zo hevig, dat Els aan de Primatour moest om zeeziekte te voorkomen.  
Of dat het aan deze storm gelegen heeft weten wij niet, maar de kachel van de camper is er mee gestopt. We gaan kijken of de tank LPG leeg is maar dat zal pas na onze overnachtingen in het Hotel Royal in Portree gebeuren. Hier zullen we namelijk twee nachten doorbrengen om op de 19e onze echte 25ste huwelijksdag te vieren. Vandaag dus rondtoeren op het eiland Skye en alles bekijken en van de natuur genieten. Dit gebeurde wederom het ene moment in de regen en het andere moment vol in de zon. Ook hebben wij vandaag ontdekt dat er aan het eind van een regenboog geen ton met goudstukken staat te wachten: wij zijn bij het einde van een regenboog geweest. (zie foto) Dus als er mensen zijn die nog willen zoeken, vergeet het maar niets te vinden. Veel mooie natuur gezien en ook smalle wegen die veel op de Amerikaanse natuur leken zoals wij die hebben gezien in 2014. Ook regelmatig grazende schapen gezien langs de weg en tussen het verkeer door, tot een kudde koeien die door een boer over de weg enkele honderden meters verderop naar hun weiland werden gebracht. Geen haast, wij met onze auto’s in file erachteraan en de boer met de koeien stapvoets vooruit met het idee: morgen is er weer een dag. Wat ze zeggen van het Eiland Skye is waar: het is een verschrikkelijk mooi eiland met een enorme diversiteit aan landschappen.
Via een authentiek dorpje met nog de behuizing van vroeger, kwamen we aan het einde van de dag aan in Portree en hebben ingecheckt in Hotel Royal.
’s-Avonds wat gegeten in het restaurant om daarna nog even door het plaatsje te lopen, waarna wij na een dag vol nieuwe indrukken ons bed opzochten.

• 20 Oktober 2016 - 20:41

Henk De Valk:

Met terugwerkende kracht

• 20 Oktober 2016 - 22:54

Ruud :

Hoi Henk en Co

Jullie ook een fijne week toegewenst
    Cybergroetjes