Durness - Loch Ness - Reisverslag uit Dores, Verenigd Koninkrijk van Ruud Langenberg - WaarBenJij.nu Durness - Loch Ness - Reisverslag uit Dores, Verenigd Koninkrijk van Ruud Langenberg - WaarBenJij.nu

Durness - Loch Ness

Door: Ruud & Els

Blijf op de hoogte en volg Ruud

22 Oktober 2016 | Verenigd Koninkrijk, Dores

Op een stralende dag vertrokken vanaf de Noord-West kant bij Durness naar de Noord- Oostkant bij John O’Groat, het hoogste puntje van Schotland, alwaar drie zeeën bij elkaar komen: de Noordelijk Atlantische Oceaan, de Noorse Zee en de Noordzee. Onderweg een aantal van onze favoriete koeien, de Highlanders, tegengekomen. Even staan knuffelen voordat we weer onze weg hervatten door wederom prachtige natuur, die je gaandeweg zag veranderen van de woeste en rotsachtige bergen en dalen in het westen, naar de uitgestrekte vlaktes aan de oostkust, waarna weer richting zuiden door wederom groene bosrijke gebieden richting Loch Ness. Waarbij we Dunrobin Castle nog even aangedaan hebben om plaatjes te schieten. Niet echt vreemde dingen meegemaakt tenzij je een encounter met een hert in het donker niet meerekent. Moest wel even op de rem gaan staan: ik heb geen gereedschap bij om het herten te slachten en te bereiden.
Van de westkant in Drumnadrochit bereikten wij het meer Loch Ness. Hier zagen wij ook de Hollanders die wij afgelopen week op onze slaapplaats bij Ullapool tegen waren gekomen. Hebben even gezwaaid en zijn toen om het meer gereden waarbij een gedeelte, door een storing in het navigatiesysteem, door ons twee keer gereden moest worden. Uiteindelijk in het donker aan de Oostkant van Loch Ness aangekomen schuin tegenover Castle Urquhart aan de overkant van Loch Ness.
Deze plaats hadden wij op onze eerste huwelijksreis 25 jaar geleden precies op dezelfde dag en op ongeveer hetzelfde tijdstip ook aangedaan als slaapplaats. Hier hebben wij de grote fles Palm, die wij van onze buurtjes Wim en Tineke (PROOST en bedankt) hadden meegekregen, soldaat gemaakt om dit feit te vieren.
Morgen, bij daglicht, zullen wij van deze locatie wat foto’s maken: omdat het al donker was kon dat vandaag niet meer. Dus na een lekker Belgisch Biertje: welterusten vanuit ons huisje op wielen.

• 24 Oktober 2016 - 22:03

Wim:

Weer zo'n reeks plaatjes waar ik alleen maar jaloers van kan worden.
    Ben blij dat de noodvoorraad zolang heeft gehouden :-)
    Proost

• 25 Oktober 2016 - 18:13

Herman En Marianne:

Mooie foto's weer van n super omgeving, leuk koeknuffelen:)
    Fijn ook dat t weer mee zit ! Groetjes .